Шевченко у вимірі епохи
Рвучкий, нестримний, пронизливий вітер… і дощить, заливаючи шибки школи, яка упродовж останніх місяців готувалася приймати тих, хто хотів би під час науково-практичної конференції, присвяченої 200-річчю з дня народження Т. Шевченка, висловити свій погляд на творчість пророка, поділитися своїм дослідженням щодо творчої особистості Кобзаря. На згадку приходять слова : «Реве та стогне…», «горами хвилю підійма…», - та ні, ця грізність поезії не співзвучна із сьогоднішнім днем, це лише дощить… і нестримний вітер.
15 травня 2014 р. у СЗШ № 60 м. Львова відбулася конференція «Шевченко у вимірі епохи», до якої долучилися не лише учні школи, учителі, громадськість, а й учні та учителі навчальних закладів Залізничного району.
Творча, велична та урочиста, і водночас затишна аура панувала у рекреації школи, на стінах якої вислови письменників про Т. Шевченка, на шибках – світлини, які передають зміст модельного уроку у музеї А. Шептицького та кімнаті - музеї Т. Шевченка у картинній галереї м. Львова, навколо жовто – блакитним пасмом розвіюються прапорці як невід’ємний атрибут національної символіки.
Гімн Ураїни, «Реве та стогне», «Думи мої…», «Заповіт» - урочисте відкриття конференції миттю огорнуло учасників щирими віршами Кобзаря . «Юні науковці», «Юні художники» та «Учитель- новатор, дослідник, практик» - це модулі, у яких здійснювалась робота учителів, учнів. Свої неперевершені мультимедійні презентації щодо творчості та життя письменника представили юні науковці. Творили свої шедеври юні художники під мелодію, яка перенесла у час героїв Шевченкових творів; не менш плідною була праця учителів : феномен Шевченка, його вплив на державотворення та національну свідомість, його світогляд і біблійні переконання, а також його значущість у контексті світової літератури – це теоретична складова модуля, і модельні уроки, вивчення творчості Шевченка на уроках історії , християнської етики, світової літератури, у позаурочний час – практична складова модуля «Учитель -новатор, дослідник, практик».
Англійською, німецькою, іспанською, польською, французькою, українською мовами лунали поезії письменника, і, звичайно, пісні, такі мелодійні, зачаровуючі, глибокі і водночас – прості і зрозумілі кожному українцю, лились із аудиторії школи, де натхненно і свідомо вклав свою працю у вивчення феномена Т. Шевченка кожен учасник конференції.
Дощ трішки вщух… Погода ніби приборкадла свої наміри – і тут Шевченкове слово мало силу.
Усміхнені , втомлені, проте окрилені, учні, учителі підводять підсумки. Лунає пісня – не на слова Шевченка та про Україну, яку хотів письменник бачити вільною, незалежною.
Мартинів Мирослава Мар’янівна,
вчитель української мови і літератури, методист НМЦО м. Львова